1403/05/06

مصاحبه با سرکار خانم عبدی سرمربی تیم ملی هاکی بانوان در رابطه با اردوی تیم ملی

مصاحبه با سرکار خانم عبدی سرمربی تیم ملی هاکی بانوان در رابطه با اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی جهت آمادگی برای مسابقات هاکی آسیا

در خدمت خانم عبدی هستیم سرمربی تیم ملی هاکی ایران

شرایط اردور و چطور می بینید؟

 در این اردو شرایط واقعا مطلوب هست مخصوصاً از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی، انجام تست کرونا در بدو ورود به اردو ، فاصله گذاری اجتماعی، توریع مناسب ماسک، الکل به میزان لازم، و همچنین از نظر اسکان که در هتل فرهیختگان دانشگاه علوم تحقیقات اسکان داریم و در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داریم از نظر سالن ورزشی و تمام شرایط برای آرامش و تمرکز تمامی بازیکنان ها بسیار عالی است.

 در اینجا جا دارد از جناب آقای دکتر قدیمی ریاست محترم فدراسیون و سرکار خانم شجاعی نایب‌رئیس بانوان بابت فراهم کردن این شرایط بسیار مطلوب تقدیر و تشکری کنم.

 

نظرتون در مورد برگزاری اردوی اماده سازی تیم ملی هاکی بانوان چی هست؟

سال‌ها تیم بانوان در مقایسه با آقایان از هر لحاظ هم در مورد اردوها و هم در مورد اعزام ها و تمرین ها و تجهیزات بسیار عقب بودیم و زیاد به تیم ملی بانوان توجه نمی‌شد، از زمانی که آقای دکتر قدیمی تشریف آوردند نگاه جنسیتی کنار گذاشته شده. در گذشته تیم بانوان دیر به دیر اعزام می‌شدند و ما از سال ۸۰ و ماقبل آن تاکنون فقط در سه دوره در مسابقات آسیایی شرکت کردیم که یکی از اونها هم در دوره ریاست دکتر قدیمی انجام شد.

 انشاالله اگر طبق برنامه‌ریزی که توسط فدراسیون انجام شده اعزام امسال هم انجام بشه تیم ملی هاکی بانوان برای اولین بار در تاریخ هاکی در دو دوره متوالی به مسابقات آسیایی اعزام می شوند

ما بعد از هشت سال برای اولین بار در سال ۹۸ به مسابقات آسیایی اعزام شدیم در این مسابقات تیم ما کاملاً جوان و جدید بودند و هیچ تجربه‌ای از شرکت در مسابقات بین‌المللی نداشتند.

ما در این دو سال تعداد اردوها بیشتر شده تجهیزات و امکانات بازی بهتر شده و شور و نشاط بچه‌ها افزایش پیدا کرده و این دوره ها واردوها ما را به نتایج بسیار مطلوبی خواهند رساند

 ترکیب تیم ملی را چطور می بینید؟

 از زمانی که سرمربی تیم ملی هاکی بانوان را عهده دار شدم همراه با روند استاندارد جهانی تیم را ترکیبی از بازیکنان جوان و بازیکنان باتجربه انتخاب کردم تا هم از پویایی نیروی جوانتر و هم از تجربیات بازیکنان با تجربه تر استفاده کنیم و تا الان حدود ۷۰ نفر به تیم ملی دعوت شدند و از این تعداد غربالگری انجام شده و بازیکنان نخبه شناسایی شدند و این روند همچنان ادامه دارد و بازیکنان از مسابقات مخصوصا مسابقات رفت و برگشت لیگ انتخاب شدند.

چه مسابقاتی رو پیش رو دارید؟

 ما دو مسابقه پیش رو داریم که یکی قهرمانی آسیا است که به میزبانی تایلند در آبان ماه برگزار می‌شود و مسابقات قهرمانی سالنی آسیا که مقرر بود در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شود و به خاطر شرایط کرونا تاریخ برگزاری تغییر کرد.

 با توجه به اینکه بازیکنان تجربیات خیلی خوبی را در سال ۹۸ در مسابقات آسیایی بدست آوردن و با برنامه ریزی و همکاری خیلی خوبی که فدراسیون دارد و با برای برگزاری مرتب اردوها انتظار داریم که به نتایج خیلی خوبی برسیم

رقبای شما چه کسانی هستند؟

 اصلی‌ترین رقیب ما تیم ملی هاکی قزاقستان هست که خیلی با تجربه و آماده هستند و سال‌های متوالی در در مسابقات آسیایی مقام اول رو داشتند و در مسابقات جهانی متوالی آن شرکت می کنند سال ۹۸ با این تیم بسیار قوی بازی کردیم ولی با توجه به اینکه تیم ما بعد از هشت سال برای اولین بار در مسابقات آسیایی شرکت می‌کردند و تجربه خیلی کمی داشتند بسیار خوب عمل کردند تیم رقیب بعدی ما تایلند که یک تیم یکدست و خوبی دارد و تیم مالزی هم تیم قدری است که همه این تیم‌ها سالهاست متوالی آن در مسابقات بین‌المللی آسیا شرق آسیا و جهان شرکت می‌کنند.

 با توجه به اینکه بازیکنان ما تجربه بسیار کمتری داشتند و توجه بسیار کمتری به بانوان شده بود قاعدتاً در ظاهر باید اختلاف ما با این تیم ها بسیار بیشتر می‌شد در حالی که در واقعیت این طور نبود. بازیکنان بسیار مستعد و پرتلاش ای را در تیم مان داریم و با تداوم اعزام ها و اردوها و توجه فدراسیون موفقیت ما در مسابقات آسیایی حتمی است.